Η απόφαση 71/2017 της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ασχολήθηκε με το ενδιαφέρον θέμα του δικαιώματος πρόσβασης του υποκειμένου στα προσωπικά του δεδομένα τα οποία επεξεργάζονται τρίτοι μέσω της καταγραφής τηλεφωνικών συνδιαλέξεων.Αφορμή αποτέλεσε η καταγγελία ιδιώτη με βάση την οποία είχε ζητήσει από την εταιρία κινητής τηλεφωνίας (ως υπεύθυνης της επεξεργασίας)πρόσβαση σε 11 καταγεγραμμένες συνομιλίες τους και τελικά παρέλαβε ένα CD με 2 από αυτές και μάλιστα 60 μέρες μετά την υποβολή του αιτήματος του. Η Αρχή ορθώς διευκρίνησε ότι η καταγραφή είναι νόμιμη ,χωρίς την προηγούμενη συγκατάθεση και των δύο μερών ,με μόνη την προηγούμενη ενημέρωση του μέρους που δεν έχει την πρωτοβουλία της καταγραφής. Ωστόσο, ο υπεύθυνος επεξεργασίας υποχρεούται ,πριν την έναρξη της τηλεφωνικής επεξεργασίας ,να ενημερώνει τους καλούντες ή κληθέντες από αυτόν ότι η κλήση τους θα καταγραφεί καθώς και για το σκοπό της καταγραφής αυτής. Επιπλέον, και τούτο είναι ουσιώδες, το υποκείμενο των δεδομένων έχει δικαίωμα να ζητά και να λαμβάνει από τον υπεύθυνο επεξεργασίας, χωρίς καθυστέρηση,όλα τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που το αφορούν καθώς και την προέλευση τους ,τους σκοπούς της επεξεργασίας , τους αποδέκτες ή τις κατηγορίες αποδεκτών, την εξέλιξη της επεξεργασίας για το χρονικό διάστημα από την προηγούμενη ενημέρωση ή πληροφόρηση του και τη λογική της αυτοματοποιημένης επεξεργασίας. Αν ο υπεύθυνος επεξεργασίας δεν απαντήσει εντός 15 ημερών ή αν η απάντηση του δεν είναι ικανοποιητική ,το υποκείμενο των δικαιωμάτων έχει δικαίωμα να προσφύγει στην Αρχή.
Πηγή :www.dpa.gr
Για να δείτε το σχετικό αρχείο πατήστε εδώ